Tuesday 4 March 2014

Cameron Highland Part 1

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم


Entry kali ni nak cita pasai honeymoon aku g CH.. plan punya lama, akhirnya dapat jgk pergi.. aku suka bunga so cari tempat banyk bunga la.. nak cita pasal perjalanan ckit.. aku pergi baru ni cuaca agak panas, rasanya 2bulan xhujan. CH pon xsesejuk dulu, panas. Cerun banyak runtuh, bukit2 banyak dah d gondolkan. myb nak tanam sayur kot.. xpon tanam bunga.. 

Cita bab bunga, dulu aku pegi banyak bunga yang dorg jual, sekarang xde. ade ckit jek.. mungkin sebab faktor cuaca @ kawasan kot. xpon xde permintaan @ dah habis.. erkk bunga habis? cam pelik jek..
Berkenaan dengan hotel, aku amik hotel budget je. Hari jumaat RM68, aku amik 3 hari 2 malam TOTAL RM247. mahal2 pon bukan da aircond n kipas, bukan duduk sangat pon, pagi kul 8 dh keluar, balik petang mandi keluar lagi. mlm je tido.. Aku duduk dekat BRINCANG, makan senang, tp parking susah. 1 jam pusing2 cari parking. pagi bangun parking lengang. malam full. petang aku dah balik, sebab dah tahu mesti xde parking. malam jalan2 kt pasar malam BRINCHANG je. pasar malam dibuka pada HARI JUMAAT & SABTU. Memang tumpuan orang kat sini nak beli sayur @ cenderahati.




aku mesti cari cendawan goreng, ubi goreng, n koteow kerang, aku panggil koteow koboi, sebab pakcik yang goreng pkai topi koboi n cara menggoreng pon cm kuda berlari jek. ngeeeeeeeeeeeee

CH xperlu tunggu cuti sekolah. cuti biasa SABTU & AHAD pon ramai.. so nak pergi plan awal2.. 

rose yang tahan 2 tahun.. iye ke??



stoberi.. aku tengok ramai yg beli.. aku pilih xbeli lagi.. sebab aku tahu nanti lebam n lembik.. sebab dorg men tuang je, sah2 lembik.. nak beli, time nak balik baru singgah beli.. aku beli kat KEA FARM. waktu aku pergi stoberi baru sampai, baru petik. so fresh lagi. bawa balik penang masih segar bugar.. masih manis.. sebab da cakap masam, kena pndai la cm mn nk bagi manis hehe.. cewahh.. cm trer nampak. stoberi jangan tindan2 banyak sangat nanti lebam.. xcaya try buat, sampai bawah, mesti ada yg lebam,, n lembik..

ok sudah untuk kali ni.. tunggu PART 2 pulak aku cita pasal tempat2 best.. 

ok.. byee



No comments:

Post a Comment